Hozelock Aquaforce 8000

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 2 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Hozelock Aquaforce 8000 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

b*******@z******* 24-07-2023

Is geen aanrader.

Geschreven voor: Hozelock Aquaforce 8000

7 jaar geleden een nieuwe aquaforce 8000 aangeschaft. De pomp is verder wel oké en is makkelijk schoon te maken. Alleen één minpuntje: de pomp stopte met wat hij doen moest, n.l. pompen. De pomp uit elkaar gehaald en nu bleek de pomprotor versleten te zijn. De prijs van de rotor is ongeveer € 50,= Alleen is er een probleem, de rotor is NIET MEER LEVERBAAR!!! Dus na 7 jaar kan je de pomp in de vuilnisbak gooien. Via de mail heb ik contact gezocht met Hozelock maar die geven simpelweg geen antwoord. Waardeloze service en een waardeloos product. Dus let op bij aanschaf van een Hozelock vijverpomp! Er zijn voor de pomp motor GEEN onderdelen te koop.

Pluspunten

• Werkt goed

Minpunten

• Na 7 jaar defect
  • Geen onderdelen te koop
Bartjo 24-07-2023

Bedankt voor de tip. Ik wilde er een aantal aanschaffen maar ik zie hier vanaf. Wij gaan dan toch maar voor een oase pomp.

GuitarToni 13-06-2021

Degelijk en makkelijk te reinigen

Geschreven voor: Hozelock Aquaforce 8000

Ik had al een jaar of 7 à 8 een Hozelock Aquaforce 8000 en die beviel me best. Je kunt het pomphuis makkelijk en zonder gereedschap openmaken en schoonmaken. De constructie van pomp en pomphuis is degelijk, dus je hoeft niet bang te zijn dat daarbij wat kapot gaat. Dat schoonmaken doe ik regelmatig, omdat het grove vuil netjes in de zeef van het pomphuis achterblijft en zodoende niet naar mijn drukfilter gepompt wordt. Alleen vond ik de laatste tijd dat de capaciteit begon af te nemen. De hoeveelheid water leek wel gehalveerd. Dat leek me na zoveel jaren trouwe dienst niet zo vreemd, dus heb ik exact dezelfde teruggekocht. Dat gaf me de gelegenheid om de capaciteit van de oude en de nieuwe pomp te vergelijken. Ik heb ze allebei onbelast laten draaien en zag weinig verschil, hooguit zo'n 10 - 20 %. Nadat ik de nieuwe pomp had geïnstalleerd en op mijn drukfilter had aangesloten bleek dat de hoeveelheid water ook niet zo veel meer was dan met de oude pomp. Conclusie: de oude pomp was nog lang niet versleten, maar het drukfilter is de boosdoener. Blijkbaar heeft het filter een flink hogere weerstand dan voorheen. Ik heb de oude pomp dus maar bewaard. Mocht over een jaar of 10 de nieuwe pomp toch de geest geven, dan zet ik gewoon de oude pomp weer aan het werk. Die gaat dan vast nog wel een paar jaartjes mee.

Pluspunten

• Degelijke constructie
  • Openmaken zonder gereedschap
  • Betrouwbaar